Supoño que a estas alturas da película a ninguén se lle
ocorre pensar que nunha cidade como Santiago poderían circular coches coma se
tal cousa polo seu centro histórico. Do mesmo xeito que noutras moitas
localidades, a decisión de peonalizar foi polémica e enfrontou a unha parte de
veciños, hostalería e comercio co goberno municipal, pero a realidade é moi
túzara e demostrouse que, tal e como defendían os responsables locais, a aposta
por este modelo era a adecuada.
E era a adecuada porque os dous alcaldes que cambiaron
Santiago e convertérono no que é hoxe, os socialistas Xerardo Estévex e Sánchez
Bugallo, tiñan na súa cabeza perfectamente definido o modelo de cidade que
querían e que precisaba a cidadanía. Unha visión de conxunto, integradora,
rehabilitadora e de humanización de espazos.
A peonalización é moito máis que cortar unha rúa ao tráfico
rodado. E iso é o que en cidades como Santiago fíxose ben, e noutras, como
Ferrol, fíxose polo menos regular. Cando se decide desenvolver un modelo de
peonalización dun barrio, como é o caso da Magdalena, é importante contar co
visto e prace dunha parte -a poder ser maioritaria- da veciñanza e
comercio/hostalería da zona, e ese acordo, a priori difícil, seguro que resulta
moito máis sinxelo de alcanzar se se fan os “deberes”.
Para iso, debemos definir obxectivos. Para que queremos
peonalizar? Que obxectivos perseguimos? Porque a eliminación do tráfico non é
unha simple decisión para reducir
contaminación, senón que persegue a humanización de espazos, por unha banda, e
a dinamización demográfica e económica, por outra, combinando así o goce da
cidadanía co despegamento económico do barrio e a conservación patrimonial.
Cumpre A Magdalena todos estes requisitos? Existe un plan de
dinamización comercial? Está a desenvolverse algún plan de vivenda para asentar
poboación nova nun barrio que se está empezando a caer como o de Ferrol Vello?
Dispoñemos dun plan de de mobilidade da cidade que defina e potencie o transporte
público e concrete aparcadoiros en barrios periféricos? Estudáronse as razóns
polas que a peonalización non funcionou nalgunhas das rúas do centro da nosa
cidade? Son moitas preguntas, e talvez demasiado complexas. Por iso, tomar
decisións drásticas poden acarrear consecuencias terribles para unha cidade que
non se pode permitir máis erros. Peonalizar si, pero con cabeza, perspectiva e
sentido.
http://www.lavozdegalicia.es/noticia/ferrol/ferrol/2016/10/13/peonalizacion/0003_201610F13C5993.htm
Mira mi comentario en La Voz (PepitoGrilloFerrol):
ResponderEliminarhttp://www.lavozdegalicia.es/noticia/ferrol/ferrol/2017/02/09/plan-peatonalizacion-cifra-1500-plazas-superavit-aparcamiento/0003_201702F9C3995.htm#comments
Echále un vistazo a mi comentario sobre mantenimiento de viales:
http://www.lavozdegalicia.es/noticia/ferrol/ferrol/2017/02/09/reduccion-fondos-viales-abre-nueva-crisis-gobierno/0003_201702F9C1995.htm#comments
Mira mis blogs:
http://deporteferrol.blogspot.com.es/
http://ciudadferrol.blogspot.com.es/
Un saludo