Translate

luns, 6 de febreiro de 2017

Peonalización


Supoño que a estas alturas da película a ninguén se lle ocorre pensar que nunha cidade como Santiago poderían circular coches coma se tal cousa polo seu centro histórico. Do mesmo xeito que noutras moitas localidades, a decisión de peonalizar foi polémica e enfrontou a unha parte de veciños, hostalería e comercio co goberno municipal, pero a realidade é moi túzara e demostrouse que, tal e como defendían os responsables locais, a aposta por este modelo era a adecuada.
E era a adecuada porque os dous alcaldes que cambiaron Santiago e convertérono no que é hoxe, os socialistas Xerardo Estévex e Sánchez Bugallo, tiñan na súa cabeza perfectamente definido o modelo de cidade que querían e que precisaba a cidadanía. Unha visión de conxunto, integradora, rehabilitadora e de humanización de espazos.
A peonalización é moito máis que cortar unha rúa ao tráfico rodado. E iso é o que en cidades como Santiago fíxose ben, e noutras, como Ferrol, fíxose polo menos regular. Cando se decide desenvolver un modelo de peonalización dun barrio, como é o caso da Magdalena, é importante contar co visto e prace dunha parte -a poder ser maioritaria- da veciñanza e comercio/hostalería da zona, e ese acordo, a priori difícil, seguro que resulta moito máis sinxelo de alcanzar se se fan os “deberes”.
Para iso, debemos definir obxectivos. Para que queremos peonalizar? Que obxectivos perseguimos? Porque a eliminación do tráfico non é unha  simple decisión para reducir contaminación, senón que persegue a humanización de espazos, por unha banda, e a dinamización demográfica e económica, por outra, combinando así o goce da cidadanía co despegamento económico do barrio e a conservación patrimonial.

Cumpre A Magdalena todos estes requisitos? Existe un plan de dinamización comercial? Está a desenvolverse algún plan de vivenda para asentar poboación nova nun barrio que se está empezando a caer como o de Ferrol Vello? Dispoñemos dun plan de de mobilidade da cidade que defina e potencie o transporte público e concrete aparcadoiros en barrios periféricos? Estudáronse as razóns polas que a peonalización non funcionou nalgunhas das rúas do centro da nosa cidade? Son moitas preguntas, e talvez demasiado complexas. Por iso, tomar decisións drásticas poden acarrear consecuencias terribles para unha cidade que non se pode permitir máis erros. Peonalizar si, pero con cabeza, perspectiva e sentido.


http://www.lavozdegalicia.es/noticia/ferrol/ferrol/2016/10/13/peonalizacion/0003_201610F13C5993.htm

1 comentario:

  1. Mira mi comentario en La Voz (PepitoGrilloFerrol):

    http://www.lavozdegalicia.es/noticia/ferrol/ferrol/2017/02/09/plan-peatonalizacion-cifra-1500-plazas-superavit-aparcamiento/0003_201702F9C3995.htm#comments

    Echále un vistazo a mi comentario sobre mantenimiento de viales:

    http://www.lavozdegalicia.es/noticia/ferrol/ferrol/2017/02/09/reduccion-fondos-viales-abre-nueva-crisis-gobierno/0003_201702F9C1995.htm#comments

    Mira mis blogs:

    http://deporteferrol.blogspot.com.es/

    http://ciudadferrol.blogspot.com.es/

    Un saludo

    ResponderEliminar