Translate

martes, 14 de febreiro de 2017

Perder o tren

Levamos moitos anos advertindo de que Ferrol perde o tren. E, esta vez, a frase non se debe entender en sentido figurado, senón que realmente Ferrol está en risco de perder o tren dun modo literal. Os últimos datos ofrecidos por Renfe confirmaban que a comarca perdeu nun ano ao redor de 10.000 viaxeiros. Esta cifra, realmente elevada, case resulta pequena se temos en conta a calidade do servizo en Ferrolterra, e constata que, fronte ao que ocorre noutras localidades de España e mesmo de Galicia, o ferrocarril aquí vai de mal a peor.
As razóns? Pois creo que son evidentes: malas frecuencias con horarios imposibles, traxectos cunha duración similar á que se produciría se a viaxe se fixese andando e uns prezos que, atendendo ás  circunstancias anteriores, non son en absoluto competitivos.
Por tanto, que Ferrol e comarca perdan viaxeiros non debe sorprender a ninguén. E o que tampouco debe sorprender é o dobre xogo da Xunta e do Goberno central, que mentres por unha banda nos “entreteñen” con boas intencións, falando de estudos, proxectos e demais contos, cando realmente teñen que definirse, é dicir, nos respectivos orzamentos e votando nos Parlamentos, o non é a palabra comodín. O último exemplo, a votación do PP no Hórreo a unha  iniciativa para implantar un servizo de cercanías entre A Coruña e Ferrol. Un servizo que resulta máis que necesario se queremos promover o tren como medio principal de transporte e que o propio informe Tren 2020 -por certo, incide en que Ferrol, xunto con Lugo, son as cidades máis esquecidas e desconectadas de Galicia- considera como actuación prioritaria.

Por tanto, estamos ante o pez que morde a cola. Os gobernos seguen esquecendo a Ferrolterra -non só por tren, senón que temos outros exemplos, máis ou menos recentes, como a tardía chegada da AP9, a Transcantábrica que decidiron que fose polo interior ou os accesos ao porto exterior que, malias as últimas noticias, aínda aínda esperan polo ferrocarril-, e ese abandono en investimentos e proxectos arroxa datos como os coñecidos estes días atrás. Moito me temo que estas cifras -que seguirán costa abaixo se non se toman as medidas axeitadas- servirán ás administracións para eliminar máis e máis servizos ata que o tren desapareza. Eliminados polo que non son outra cousa que consecuencia das súas propias decisións. Ferrol perderá o tren se non o evitamos. Estamos a tempo.

Ningún comentario:

Publicar un comentario