Levamos moitos anos advertindo de
que Ferrol perde o tren. E, esta vez, a frase non se debe entender en sentido
figurado, senón que realmente Ferrol está en risco de perder o tren dun modo
literal. Os últimos datos ofrecidos por Renfe confirmaban que a comarca perdeu
nun ano ao redor de 10.000 viaxeiros. Esta cifra, realmente elevada, case
resulta pequena se temos en conta a calidade do servizo en Ferrolterra, e
constata que, fronte ao que ocorre noutras localidades de España e mesmo de
Galicia, o ferrocarril aquí vai de mal a peor.
As razóns? Pois creo que son
evidentes: malas frecuencias con horarios imposibles, traxectos cunha duración
similar á que se produciría se a viaxe se fixese andando e uns prezos que,
atendendo ás circunstancias anteriores,
non son en absoluto competitivos.
Por tanto, que Ferrol e comarca
perdan viaxeiros non debe sorprender a ninguén. E o que tampouco debe
sorprender é o dobre xogo da Xunta e do Goberno central, que mentres por unha
banda nos “entreteñen” con boas intencións, falando de estudos, proxectos e
demais contos, cando realmente teñen que definirse, é dicir, nos respectivos
orzamentos e votando nos Parlamentos, o non é a palabra comodín. O último
exemplo, a votación do PP no Hórreo a unha
iniciativa para implantar un servizo de cercanías entre A Coruña e Ferrol.
Un servizo que resulta máis que necesario se queremos promover o tren como
medio principal de transporte e que o propio informe Tren 2020 -por certo,
incide en que Ferrol, xunto con Lugo, son as cidades máis esquecidas e
desconectadas de Galicia- considera como actuación prioritaria.
Por tanto, estamos ante o pez que
morde a cola. Os gobernos seguen esquecendo a Ferrolterra -non só por tren,
senón que temos outros exemplos, máis ou menos recentes, como a tardía chegada
da AP9, a Transcantábrica que decidiron que fose polo interior ou os accesos ao
porto exterior que, malias as últimas noticias, aínda aínda esperan polo
ferrocarril-, e ese abandono en investimentos e proxectos arroxa datos como os
coñecidos estes días atrás. Moito me temo que estas cifras -que seguirán costa
abaixo se non se toman as medidas axeitadas- servirán ás administracións para
eliminar máis e máis servizos ata que o tren desapareza. Eliminados polo que
non son outra cousa que consecuencia das súas propias decisións. Ferrol perderá
o tren se non o evitamos. Estamos a tempo.
Ningún comentario:
Publicar un comentario